Wednesday, February 27, 2013

Project Kids and Cooking

Aku baru jer berjanji nak jadik ibu yang mithali..
 
In a way Allah bagi aku dekat sebulan medical leave was a good way to do the improvement. I am so much happier, the kids was also more.... well managed.
 
Tapi, once I get back to work. Janji2 tu semua, menjadi janji2 palsu.
 
I am so into the job. So sometimes, nak balik pukul 5pm jadik 6pm, jadik 8pm... So plan cooking guna air tangan dengan doa2 semua tu pun dah masuk dalam bakul sampah balik...apatah lagi nak read to them bagai....
 
Aku pun tak pahamlah....kemana perginya my determination. Why am i still putting priority to my work.
 
Masa drive semalam I was just thinking. dalam pada aku bersedih kehilangan the key personnel dalam company tu, aku tak ada mood, aku demotivated, aku still on the go jugak. Tak adanya nak slow down...
 
Why?
 
Macam it's an auto reflect gitu.
 
I am not sure whether I can train myself to slow down and shift my gear on work and start to focus on other priority other than work.
 
Or maybe conciously I am waiting for the oscar and right after that I will shift my gear and adjust accordingly?
 
I am still figuring this out.

No comments:

Post a Comment