Sunday, April 21, 2013

This is so random.. eheh

Ok Ok I know I have been very quiet...
 
 
Sebab tak ada menda positif nak di updatekan....semua negative buat masa ni haha!
 
 
TV rosak.. yer CRT TV yang dekat 10 tahun dari Singapore bawak ke Malaysia rosak. Akhirnya....
 
 
So tak delah tengok Merlin selama seminggu. Ketahanan diri dan mental sangat kuat tak nak beli TV baru...
 
 
Sebab, I nak jadik that kind of mum who  brought up her children without TV...... kan?
 
 
yelah sangat... :P
 
 
My husband cuba tahan dari rasa terseksa tak dapat tengok bola juga... haha.. semua orang memendam rasa nampaknya...
 
 
So pada hari ahad................................... I beli jugak lah hahahahaha! Mula2 nak beli display unit jer Panasonic LCD 32inch at 799. How TV will not rule my family life konon kan, ekekeke...


Tahan tak nak spend extra 100 to buy LED.. sebab still dengan principle "pesai nak kena ada entertainment kat rumah" ekeekekekekeke.... yelah tu!
 
 
I ended up buying the LG 32inch LCD. Actually I am eyeing for Sharp LED 46inch at RM2699 with 3D. I think that is the cheapest 3D TV range in the market with that sizelah kan? So until duit tabung bulanan cukup, barulah I dapat beli TV yang mahal sket. Buat masa ni, just to quench our urge on suits, merlin, bolasepak and cartoon, LCD is fine with us....
 
BTW.
 
 
Pagi tadi.
 
 
Ok before that. Since moving back to Malaysia,  I have 3 bad incidents with motorbike. 1 tu dengan mamat indian yang sangat marah dengan aku, dia gi tumbuk cermin tepi i. To tell you the truth, I dun get it. I betul tak pasan dia ada kat belakang and I give signal. and is it necessary to tumbuk cermin I kalau marah pun?
 
Lagi satu, motorbike bang on my car sebab I block jalan dia... tapi keta depan stuck, so why do you have to get so rough??????????? so gangster... you horn jer ok kan.... kalau penyek keta i camner?
 
 
1 lagi motorbike incident, parah keta i. Boleh pulak dia bertentang arus , aku plak tengah belok, memang la kena langgar, masuk dalam keta, habis parts bawah keta i hancurrrrr... dia melompat so selamat. I thought it is my fault, until 1 witness said, "kak, dun give him any money, it is his fault" lelaki si witness tu baru habis solat maghrib sebab dia pakai kopiah dan jubah putih. Semoga Allah tambah rezeki dia dan famili dia.. sebab aku gugup sampai ingat it is my fault dan aku nak offer dia duit.
 
 
Bila aku nak report polis, si motor ni tipu aku suh aku tunggu sebab dia nak amik lesen , ha kau kena stood up aku.. innocent gila kan...masa aku suh dia tunggu sebab aku nak bayar dia, boleyyy plak dia tunggu, now nak report polis lesappppp.... tapi tak lama lepas tu, daging ayam dia yang berterabur tu licin dari atas jalan, nampak na dia kutip balik..baru aku ingat itulah words pertama dia masa lepas accident, "kak ubah keta ni, saya nak ambik ayam bawah keta" hehehehehehe.....
 
 
Motorbike community.
 
Anyway.
 
 
Allah tarbiah aku lepas tu supaya tolerate dengan motorbike.
 
 
Adik aku terjatuh dari motor setahun lepas... masa tu hujan dan dia macam pengsan, ada sorang motorbiker stop dan  halang dia, to elak adik aku dan motornya dari di langgar kereta. MasyaAllah, baiknya orang tu. Semoga Allah membalas kebaikan dia dan keturunan dia dari bala dan murahkan rezekinya...
 
 
Pagi tadi plak, di mex nak exit ke kerinchi, bangsar, aku menyaksikan kereta LIVINA putih tetiba tukar lorong tanpa signal dan aku rasa tanpa tengok cermin...sebab kalau dia tengok cermin, dia mesti akan nampak about 5-6 motorbike tengah nak lalu kat jalan tu at a speed. akibat nak elak keta putih ni, 2 motor jatuh. keta putih tu dengan slow macam diva siak, terusssssss jerrrr kedepan... boleh? adehhhh!!!!!!! Aku pun rasa nak sekeh jer pala driver livina putih tu.... how could you miss that. it is an obvious mistakes! nak kata cermin tengok belakang tu rosak, plate keta baru ok!
 
 
dan aku menyaksikan community motorbikers yang kuat walaupun depa tak kenai each other. 2 motor kejar keta tu... bila aku dah kedepan, aku nampak keta putih tu di halang satu motor, satu lagi motor amik nombor keta livina tu. satu lagi keta block keta putih tu. yang tu aku tak paham. cemana keta tu boleh nak blok keta putih tu.. dramaaaaaaa sangat!
 
 
sebab traffic dah mengesot kedepan, aku tak dapat lah nak menyaksikan apa jadik ngan driver keta livina tu.... driver lelaki. Aku kalau driver lelaki buat mistakes cam tu aku memang nak sekeh2 jer lah kan... kata driver lelaki lebih skill? tak ker? tu selalu sesat tak nak tanya, nak tunjuk macho, kan??? hehehehehehee
 
 
Sorry ya driver lelaki. aku tujukan ayat atas tu pada driver lelaki yang tak nak mengalah masa kat jalan, yang suka sangat tonyok2 keta aku bila kat lane laju... I have reasons, keta kat middle lane tu banyak dan rapat2 camner nak change lane dan dan tu kan.... ko pun bukan buta kan... and i have given indications, so I am telling you I intend to change lane, just wait.... ataupun keta kat middle lane tu tak nak speed tapi ada keta plak kat depan, so it would be dangerous to change.....ataupun ada motor nak potong..kang ada plak orang kehilangan orang tersayang kalau aku ikut mood ko tu kan.... cecuba berhemah sket... aku pun bukan slow, aku bawak 140km/hr :P
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment