Tuesday, December 25, 2012

House Project : Progress of House Reno 2

omg.


the electrician man not having much progress. or maybe he did, just not to my expectation... but I learnt to be calm, to be nice, and tawakkal that Allah will help speed things up. so tak payah susah2 pressure mereka.....



Mr B,


I lompat2 tadi tengok walkin wardrobe yg dah siap....macam terharu sampai nak pengsan....sampai i peluk wardrobe i..... my husband was so heran sambil kerut2 kening.. dia memula tu tanya dgn innocentnya 'pesal nak tutup toilet?' huhu dear thats what walkin wardrobelah!



Never in my million years I thought I could have this..... uwaaaa thank you Allah... terharu. now i could solve my storage issue.



Im loving all my choices on the lights..... it fits the 'me' style... Im so loving my choice of light on the staircase wall.... sorry tak ada gambar. it is plain white, but i love it !



Cant wait for them to put up the light for the staircase ceiling. I chose the 'dangling' type rather than downlight....senang sikit nak tukar bulb kot...This one, it is also plain...but I thought it fits my concept so I am so excited to see it up there!



Lightings.

My summary on lightings.... you can go to the cheapest shop to buy things that you know cheaper there..ie, vannus fan, elight fan etc. but to find lightings that not only suits your concept but also 'damn' cheap, you just have to be rajin to look around and trust your instinct. it is easy to be carried away, sbb malas, atau dapat harga best kalau beli secara pukal. but later you will find out lampu tu lari concept sket...


Tu yg aku cari masa nak fikir. it was so difficult for me to find fans and lightings... kalau ada yg kena concept, tak boleh turunkan pulak fans tu sampai bawah (sbb ceiling tinggi).., so tak dapatlah beli panasonic or kdk... sbb design dia agak awkward lepas disambung gitu......jenuhlah menggagau cari kedai yg ada design kipas yg tak awkward ....cam orang buta, tak tahu tujuan, tak tahu apa dicari gitu.....


barulah lepas tu reti nak tengok brand lain cam deka, rubine etc....dulu2 cam tak best jer dengar brand ni tapi i rasa their design is clean, simple and hopefully functional.....



Hari ni i tgh kemaruk dgn kipas rubine. love the built in lights. problem is RM400....I sooo want it. Would be good to put in the surau....(sbb tu abang tu kasi discount gila2.....sbb i kata nak letak kat surau...huhu).... tgklah camner nanti..... i cari kipas 1 beli kat sini, 3 beli kat sana ekekek kan ker kerja leceh tu kan. nak wat camner? dia kena slow2 baru ada feel.......


No comments:

Post a Comment