Saturday, December 29, 2012

House project: The M-Day

Hi Mr B,

 
So I told you the moving day was on friday night?
 
 
Was in a panic state cum stressful macam orang gila on that day. The wiring man was a bit stress and "disoriented" so I stayed for a while in Pajam to resolve some of his problems and give him direction, banyak sangat dan mencabar kerja dia tu yang dia macam lost sikit. So that delays my packing.
 
 
I reached my rented place at about 330pm. I have about 4 hours to pack, seal and labels. All by myself. My hubby cum CEO I tugaskan to standby in Pajam. Lagipun CEO ni takkan nak dirty his hand kan.... Later I post picture ya...
 
 
Packing continued...
 
 
At about 630pm I dah gila panic. I still have 2 more rooms. Yang bengangnya sebab menda kecik2, semua kena review sebelum dibuang. Tapi bagus gak, kalau banyak masa, susah nak buang huhu...sebab dah panic, I buang jer la. Fridge paling best kemas, tak pikir panjang nak buang huhuhu...


I teringat, I pun dah jadik macam the wiring man, disoriented sebab banyak sangat kena buat with little time....Kejap2 I kat bawah, sat lagi bila teringat sesuatu, I naik atas, settle kat atas pulak. Then I tergelak sendiri dalam kepenatan, cam ni lah si David ni rasa agaknya sebab tu dia tak pernah nak settlekan satu tempat sampai habis. So walaupun dia tu kafir, tapi Allah bagi aku rasa macam apa yang hambaNya ni rasa. Thank you Allah.



Just right before maghrib, aku dah label most of the items ie. "KEEP" for items to keep (aku lupa maybe mover tak paham english so aku tukar BM lepas tu) "BUANG" for items yang dia kena buang.. "UPSTAIRS" for items yang derang kena bawak ke tingkat atas di Pajam nanti. "D/STAIRs" for things to be put at the designated area downstairs. Aku pun da nak give up melabel sebenarnya sebab buang masa aku. Tapi memandangkan aku sorang, maka aku rasa elok jer la aku label. Senang nanti derang tu....



I managed to label most of the items. The lorry was supposed to come at 830pm but was delayed. Hujan plak tu... So elok2 aku dah atur barang kat luar, aku kena masukkan balik... And by 9pm aku dah depress. Aku dan kotak2... and no lorry. I thought dah kena main haha! I felt so lonely and scared at that time. Project management gone wrong...? and if I start late, kul baper plak nak siap ni...huhu...



Nasib at 930pm lorry pun sampai. Yelah walaupun dia ada alasan tapi sebab aku pernah kena tipu idaknya aku percaya sampailah lorry tu kat depan rumah aku yer dak? Nice timing actually. Elok jer adik aku yang datang awal sket dari lorry tu sebab nak amik washer, dah angkat washer tu naik Hilux, so boleh lah berganti tempat....



Aku tanya E strategy apa kita nak adopt ni? "Angkat barang yang kita nak dulu then esok baru angkat barang tak nak", kata dia...So lepas aku brief about the labels, derang pun start. Tergelak budak2 tu tengok aku label. Sampai ada yang sengaja nak challenge aku, "yang ni tak label pun" ekekekeke. "Oh ada ni ha, terkopek", dia tanya dia jawab sendiri haha!


Budak2 tu kerja cepat. Dia kata bawak 2 orang, tapi yang datang 3 orang.... At 11pm kitorang dah gerak... Aku sampai dulu kat Pajam, maybe sebab aku drive keta kecik and its petrol. Entah...Lama la gak tunggu derang.



By 1:30am we are done. Lepas tu si E ni tetiba masih ada mood plak nak angkat menda2 yang nak di buang pulak... So aku ikutkan. Barang tak nak pun penuh satu lorry. So by 3am all done.


Tu jerlah journal M-Day.



Today is another activities. esok patut basuh rumah rented ni, tapi orang langsir nak datang so terpaksalah we re-schedule. Tak habis pening lagi. Rumah rented ni bila plak nak di cat.. Bukak sekolah dah sibuk gila kan. Grr....









No comments:

Post a Comment